fredag 22 oktober

Har bokat tid hos tandläkaren idag! Helt själv utan en kallelse som kommit i brevlådan.
Jag är grymt rädd för tandläkaren, vet inte varför men jag bara är det. Har inte varit dit sen 2006.
Kommer ihåg när jag var dit på Matildas 1-års kontroll, började må illa och blev yr när jag kom in i lokalerna.

Hur som helst, anledningen till att jag ringde är min lilla glugg som jag har. Har hatat den sen jag fick den i typ 6:an, 7:an 8:an eller något sånt. Slog i tanden i badhuset. Träffade en tandläkare efter det men hon tyckte att vi skulle vänta eftersom den kunde återställa sig själv men det har den inte gjort. NU ska jag äntligen få bort det som hindrar mig från att lé med ett bra självförtroende.
En plastfyllning trodde hon som jag pratade i telefon med att det skulle bli. Dom fyller ut mellanrummet med "plast" så det blir fint och gluggfritt.
Priset är ca 700kr så det är ju inte alls farligt + undersökningen såklart.

HOPPAS verkligen att det blir av när jag ska dit nästa torsdag kl 12:40. Dock lär jag behöva något lugnande om jag har hål i tänderna som måste fixas.
Usch får ont i magen av att tänka på tandläkaren men nu har jag en väldigt bra anledning att gå dit så jag ska INTE avboka tiden som jag alltid annars gör.

Hon i telefonen sa att jag skulle få träffa en jätte snäll tandläkare som vet om att jag är rädd. Sen sa hon även att jag inte skulle avboka tiden utan komma dit som planerat, om jag inte är sjuk vill säga.





Kommentarer
Postat av: sanna

haha, vi lider av samma skräck. går det i släkten tro? plastfyllning är ju det jag också gjort :)



hoppas ni har det bra!

2010-10-22 @ 14:31:29
URL: http://sjun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback