torsdag 20 augusti

God morgon.
Har klivit upp klockan 8 idag. Första gången jag klivit upp så tidigt med Matilda, var så himla pigg så jag tänkte att hon skulle bli glad om hon får kliva upp lite extra tidigt. Nu har hon precis gått och lagt sig en stund igen så hon orkar fortsätta leka sen.

Vet ni vad? Nu kommer säkert en del tycka att jag är puckad men... Vi har köpt en ny barnvagn till Matilda igår. En Teutonia sprit s3, svart. Ska förklara lite snabbt varför vi köpt den!
För det första så har jag ända sen jag börjat titta på barnvagnar varit förtjust i just den här barnvagnen. Men när jag och Christoffer for runt och tittade på barnvagnar när jag var gravid så tyckte vi dels att den var lite för dyr och kändes lite ostabil med tanke på vintrarna vi har här uppe. Vi beslutade oss för en Emmaljunga city cross med liggdel & sittdel, en 2008:a. Var väldigt nöjd med den men när Matilda hade växt ur liggdelen och ville börja sitta i vagnen så kände vi att det fanns för lite plats här hemma för att ha liggdelen skräpandes i ett hörn så vi sålde hela vagnen. Köpte den på blocket för 5000:- och sålde den för samma pris. För dom pengarna köpte vi en sprillans ny Emmaljunga city cross, 2009:a. Samma vagn men med en helt ny design och bara sittdel. Funderade på en Teutonia redan innan vi köpte den nya vagnen men eftersom Matilda sov i vagnen när vi var borta så kändes en Teutonia för liten. Vi ville ha en "rejäl" vagn tills Matilda kan gå själv. Om man är på promenad i skogen till exempel så kan det vara bökigare att ta sig fram med en vagn som  bara har 3 hjul så det vore bra om hon kan gå själv om det händer. Behövde inte lägga speciellt mycket pengar emellan så det känns bra. Skönt att ha en lite mindre vagn nu, hoppas den är lika bra på vintern bara. Ska lägga ut våran Emmaljunga på blocket när Christoffer kommer hem från Kalix på fredag.
Tredje gången gillt.

Ska ta fler bilder på den idag så ni får se hur den verkligen ser ut.
Är helt-super-nöjd !!

Kommentarer
Postat av: Sara

Snygg vagn! :) Trivs jätte bra med våran :)

2009-08-20 @ 12:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback