onsdag 7 oktober

Matildas mormor är här just nu. Hon har varit här sen kl 11 men ska börja röra sig hemåt alldeles strax. Under tiden har jag hunnit laga färdigt middagen, bakat muffins och tagit det lite lugnt.
Har ingen aning om vad som händer ikväll, det får vi se.

Igår kväll var vi iväg med bilen en sväng till rutvik och tittade på hus. Bara för skojs skull alltså, så otroligt fina hus en del människor har. Sjukt avundsjuk jag blir! En vacker dag är det våran tur att skaffa ett hus, härligt att ha någonting att se fram emot och längta till. Har så mycket ideér när det gäller inredning också, bara pengar som sätter gränser.

Maten jag gjorde idag var samma som vi åt i bensbyn i helgen då vi var där. Lagade ju maten tillsammans med Matildas farmor Annika då så nu ville jag prova göra det själv. Tyckte det smakade ganska bra så vi får hoppas det blir gott tillsammans med ris & sallad när Christoffer kommit hem från jobbet. Grytan innehåller:
*Fläskytterfilé
*1msk curry
*salt, svart peppar
*1msk soja (glasflaska)
*½-1 tsk sambal oelek
*2 klyftor vitlök
*2dl matlagningsgrädde
*½ KÖTTbuljongtärning

Gjorde även en god räkmacka m. mango till förrätt. (bild längre ner)





Några av korten jag framkallat som hänger på kylskåpet just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback