måndag 12 oktober

Nu är vi hemma igen efter en sväng på stan tidigare idag, köpte ingenting (om nu inte en trisslott räknas). Ska dit imorgon eller onsdag utan Matilda istället. Hon ska till sin mormor imorgon och sova där till på onsdag, så roligt hon kommer ha som vanligt när hon är där.

Nu är hela familjen mätt i magen, gjorde en Kycklinggratäng med creme fraiche till middag idag. Väldigt gott var det. Tänkte bjuda er på receptet så ni också kan göra det om ni vill. Hörde ju att min bror hade gjort en middag som jag la ut recept på förra veckan.

6 st kycklingfiléer
2 paket bacon
4 dl cream fraiche
3 dl matlagningsgrädde
1 dl riven ost
2 msk sweet chili sauce
2 st vitlöksklyftor finhackad
3 msk kycklingfond
1 tsk salt o svartpeppar eller efter eget behag

1. Skär filén i längsgående bitar
2. Skär baconet i bitar
3.Stek upp detta, salta och peppra
4.Blanda creme fraiche, grädde, sweet chili sauce, pressade  vitlöksklyfotr och kycklingfond.
5. Lägg kyckling och bacon i en ungsfast form, häll blandningen över.
6. Täck hela ytan med den rivna osten.
7. Grädda c:a 25 min i 200gr.
Servera med ris

Jätte enkelt recept som inte tar lång tid att laga och är supergott. Häll lite extra sweet chili sauce över riset innan du äter det, mums!

Ska sätta mig i soffan med underbara älsklingen nu, Matilda ska ta en liten tupplur så hon orkar med resten av kvällen sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback