onsdag 18 november

Fick en samtal av Matildas tandläkare idag. När barn fyller 1 år så har bvc ett sammarbete med tandvården så att barnet får komma dit på tandläkarbesök. Kl 14:00 har vi tid här i gammelstad, någon hade avbokat sin tid så det är därför vi ska dit redan idag. 
Ska bli roligt att fara dit med henne och se om allt är okej, själv undviker jag att fara till tandläkaren så länge jag kan eftersom jag har enorm tandläkarskräck. Vet inte varför jag har det, älskar ju sjukhus och allt som har med sprutor och andra otäckheter att göra men tandläkare pallar jag inte, huvva!

Vi köade utanför kyrkans hus i 1½ timme igår kväll för att få svinis-sprutan men när vi var framme vid ytterdörren och hade typ 30-40st framför oss så tar vaccinet slut. Otur? mmm...
Ska dit imorgon då dom fått nytt vaccin, ska stå där när dom öppnar så att vaccinet iallafall inte kan ta slut.



Kommentarer
Postat av: Sanna M

Hejsan! Snubblade över din blogg och insåg att du är lika gammal som mig! Min son är dock född i slutet av oktober -08! Jaså, ska de på deras första tandläkarbesök när de fyllt ett? Det har jag inte hört ngt om, trodde första besöket var vid treårsåldern! Där ser man. Ska jag fråga min BVC-sköterska om då :) Så söt din dotter är, förresten :) varma hälsningar,

Sanna M

2009-11-18 @ 19:08:01
URL: http://tabubloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback