onsdag 6 maj

Jag och Matilda for till Sara och Leon tidigare idag som planerat. Fick kliva av bussen vid storvägen så det var en bit att gå, jag som dessutom inte visste åt vilket håll jag skulle. Men till slut hittade jag rätt.
Leon låg och sov när vi kom fram och Sara höll på att göra hemlagad puré till Leon. Vilken lyckost han är, jag måste också börja göra egen puré åt Matilda när hon börjar äta lite mer.
Matilda fick leka i Leons gåstol tills han vaknade då vi satt oss ner i köket och drack te medans barnen lekte med sina leksaker. Leon var så duktig och spelade musik för Matilda.

Sen gick vi allihop ut och skulle ta bussen till storheden för att Sara skulle köpa en sak åt Leon därifrån. Men det gick inte som planerat utan vi fick vänta på första bussen i 15 minuter och när den väl kom så rymdes inte båda vagnarna där inne så vi fick vänta på nästa. När den kom efter 20 min så var det en barnvagn där inne också så vi kunde inte ta den heller. Det var så j*vla kallt ute också, blåste rakt på oss och regnade. huvva!!! Då var det bara att vänta på en till buss som var 20 min bort. Men när den kom så fanns det plats iallafall så vi kom iväg till slut.
Vi gick till ica maxi när vi kom fram där Sara köpte det hon skulle. Jag gjorde värsta fyndet, hittade ett sött klädesplagg åt Matilda för 25kr. Kostade 99kr tidigare. Även ett par halksockar fick hon.
 

Matildas morfar kom och hämtade oss när vi var klara på maxi. Vi for en jättesnabbis på en möbelaffär där jag tittade på en soffa. Nu har jag bokat den!!! Slutet av nästa vecka får vi den mest troligt. SEN är vi klara med allt här hemma typ, så skönt. Äntligen kan man börja spara pengar på riktigt.

Nu sover Matilda och Kalle är på besök hos oss, han och Christoffer sitter och snackar om något i köket. Ska nog gå och kika.
puss


Kommentarer
Postat av: Sara

Såå fin i nya kläderna! :)

2009-05-07 @ 10:02:30
URL: http://saraelnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback