torsdag 9 juli

GRATTIS TILL MIG PÅ MIN FÖDELSEDAG.

Marängtårtan jag och Christoffer skulle göra igår blev faktiskt rätt lyckad. Smakade bra till slut iallafall.  Hade lite problem med marängen när vi skulle göra den. Ägg & socker ska man ha till det och ändå misslyckades vi från början vilket är ett bevis på att jag är värdelös när det gäller matlagning/bakning, men jag är fast besluten i att lära mig med åren :P
Vi fick åka och köpa nya ägg mitt i bakningen. Man ska nämligen blanda äggvitor & socker i en skål, vilket vi gjorde. MEN det får inte finnas nå äggula alls vilket vi hade, inte alls speciellt mycket men jag trodde att det inte spelade så stor roll. Men med lite råd av Matildas farmor så löste vi dedär och det blev bra till slut . Lägger in en bild på den.
Detta är en tårta som inte ser så vacker ut men som är väldigt god
tjuvsmakat har vi gjort :-)

Matilda nu på morgonen

I eftermiddag kommer min bror och hans familj hit och fikar. Även min syster Nina och hennes dotter kommer. Matildas farmor & farfar. Och släkt från Christoffers sida. Min pappa är söderut fortfarande så han och min lillebror kommer inte, men min mamma har kommit hem från g-vare nu igen så hon kommer hit på en liten stund bara.
Imorgon ska min älskling-tjej bort till farmor och farfar över en natt för att vi ska ha 20-års fest här hemma. Kommer sakna henne så otroligt mycket ='(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback